Dlaczego warto wdrożyć telefonię VoIP?

0
946

Dlaczego warto wdrożyć telefonię VoIP w swojej firmie? Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy, czym właściwie telefonia VoIP jest. Jakie ma zalety? Jaki telefon VoIP warto kupić? Z jakimi innymi akcesoriami można połączyć telefonię VoIP? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym artykule. 

  1. Co to jest telefonia VoIP?
  2. Jakie są zalety telefonii VoIP?
  3. Dodatkowe akcesoria do telefonii VoIP

Telefonia VoIP jest doskonałą alternatywą dla telefonii tradycyjnej, która jest realizowana przez telefoniczne łącze operatora. System VoIP zyskuje coraz większą popularność z wielu powodów. Jakich? Czy warto inwestować w telefonię VoIP? Na powyższe pytania odpowiadamy w niniejszym wpisie. Już teraz zapraszamy do szybkiego zapoznania się z tematem.

Co to jest telefonia VoIP?

Czym różni się standardowa telefonia od telefonii VoIP? Otóż tradycyjna telefonia przekazywana jest przez nadajniki naziemne.  Telefonia VoIP natomiast – z angielskiego Voice over Internet Protocol – to technologia, która pozwala na przeprowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem łącza internetowego lub innej sieci, która wykorzystuje protokół IP. Telefonia ta znana jest również jako telefonia internetowa.

Jeśli chcesz wdrożyć ten system w swojej firmie, będzie Ci potrzebny telefon VoIP – na przykład urządzenia bezprzewodowe. Ważne, aby działały w technologii DETC. Jakie zalety ma ogólnie telefonia VoIP? Czy poza telefonami trzeba kupić jeszcze jakieś inne akcesoria, aby móc korzystać z technologii VoIP? Odpowiadamy w dalszej części artykułu.

Jakie są zalety telefonii VoIP?  

Jakie zalety ma telefonia VoIP i dlaczego warto ją wdrożyć do swojej firmy? Przede wszystkim telefonia Voice over Internet Protocol do działania wykorzystuje sieć lokalną (LAN) i połączenie internetowe, a zatem podłączając ją, nie będą potrzebne żadne dodatkowe prace. Kolejnym plusem są spore oszczędności, będące skutkiem tanich połączeń – zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Dostępne są bilingi w czasie rzeczywistym i naliczanie sekundowe. Zaletą telefonii VoIP jest także brak umowy z operatorem. Usługę z reguły świadczy się elektronicznie za pośrednictwem specjalnego oprogramowania, które uruchamia się na serwerze należącego do operatora.

Plusem telefonii VoIP jest także jej mobilność i skalowalność. Kiedy zajdą jakieś zmiany w strukturze lub firma przeniesie się do innej lokalizacji, nie ma żadnego problemu z szybką adaptacją całego systemu. Ponadto każdy zainteresowany ma zdalny dostęp do panelu klienta i tym samym może kontrolować rachunki. Sam sposób rozliczeń również jest bardzo wygodny – prepaid lub postpaid. Ta ostatnia opcja jest dostępna głównie dla firm.

Wiele osób ceni sobie technologię VoIP między innymi z tego względu, że każdy użytkownik może zaprojektować właściwie swój własny system telekomunikacyjny. Wystarczy wybrać usługi, które potrzebuje firma, zarówno jeśli chodzi o sprawną komunikację z klientami, jak i o komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa. Technologia VoIP sprawdzi się nie tylko w małych, ale i średnich firmach.

akcesoria do telefonii VoIP

Dodatkowe akcesoria do telefonii VoIP

Telefonia VoIP jest świetnym rozwiązaniem dla call center. Bez problemu do całego systemu podłączysz słuchawki nagłowne, które są podstawowym narzędziem pracy w tego rodzaju miejscach. Polecamy wybierać najwyższej klasy rozwiązania popularnych marek, aby mieć pewność, że ostatecznie Twoi pracownicy otrzymają wytrzymałe i niezawodne słuchawki nagłowne. Produkty te bez problemu podłączysz nie tylko do telefonów stacjonarnych, ale także do komórkowych, laptopów czy komputerów. Na rynku dostępne są słuchawki do call center, które są przeznaczone do miejsc różniących się między sobą natężeniem hałasu. Mikrofony posiadają odpowiednie osłony i z reguły nie ważą zbyt wiele, a zatem nie są dużym obciążeniem dla głowy. Doskonale sprawdzą się do codziennej pracy osób zatrudnionych w Twojej firmie. To są niskie koszty, a możesz poprawić jakość i komfort pracy każdemu pracownikowi.

Korzystanie z telefonu voip może ułatwić pracę, o ile tylko łącze internetowe będzie wystarczające. Na szczęście obecnie nie powinno być z tym problemów, szczególnie że do wykonywania połączeń nie trzeba mieć bardzo szybkiego internetu. W telefonii internetowej ważne jest również to, aby łącze było stabilne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here