Pozycjonowanie stron www

Aby zrozumieć, na czym polega pozycjonowanie, trzeba najpierw poznać zasady, na jakich działają wyszukiwarki, w tym Google. Google jest odpowiedzialne za ponad 95% wyszukiwań Polaków, dlatego też strony internetowe powinny być zoptymalizowane zgodnie z jej algorytmami. Podstawa SEO jest prosta – użytkownik zadaje pytania w Internecie, a Google na nie odpowiada za pomocą rankingu stron internetowych.

SEO to nie to samo co pozycjonowanie

SEO to skrót, pochodzący z języka angielskiego – Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pod pojęciem optymalizacji rozumie się szereg działań, które są podejmowane, aby zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. SEO obejmuje przede wszystkim:

  • poprawę struktury technicznej strony i jej kodu,
  • optymalizację treści w witrynie.

SEO wchodzi w zakres pozycjonowania, które jest pojęciem nieco szerszym. Pozycjonowanie obejmuje działania SEO, content marketing, link building oraz analitykę internetową.

Jak działa SEO?

Wszelkie działania SEO muszą być poprzedzone przeprowadzeniem audytu strony. To kompleksowa analiza witryny internetowej pod kątem jej dostosowania do wytycznych, związanych z pozycjonowaniem. Rezultaty audytu pozwalają na poprawę elementów odpowiedzialnych za pozycję strony www w wyszukiwarce Google. Działania z zakresu SEO nieustannie ewoluują, ze względu na zmieniające się wytyczne wyszukiwarek. Pozycjonowanie opiera się na ciągłej obserwacji i analizie. Istnieją jednak uniwersalne rozwiązania, które pomogą podnieść pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Przede wszystkim musisz się skupić na grupie docelowej i określić, do kogo kierujesz swoją ofertę. Następnie możliwe jest przejście do kolejnych etapów.

Działania on-site i off-site

Optymalizację SEO można podzielić na działania związane ze stroną i wykonywane w jej obrębie (on-site) oraz działania, odbywające się poza stroną (off-site). SEO on-site obejmuje analizę i optymalizację:

  • struktury strony,
  • treści i jej rozmieszczenia w witrynie,
  • hierarchii nagłówków i meta tagów,
  • kodu strony,
  • linkowania wewnętrznego.

W zakres działań off-site wchodzi tzw. link building, czyli zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych, przekierowujących do witryny.

Słowa kluczowe fundamentem skutecznego SEO

Frazy kluczowe to zapytania, które są wpisywane do wyszukiwarki przez użytkowników Internetu. Mogą się składać z jednego lub kilku słów. Wyróżnia się następujące typy fraz kluczowych:

  • frazy ogólne (generyczne),
  • frazy long tail (“z długim ogonem”) – składają się z kilku wyrazów i dają większą szansę na wysoką pozycję w Google,
  • frazy brandowe – zawierające nazwy marek,
  • frazy lokalne – zawierające lokalizację – miasto lub region,
  • frazy produktowe – obejmujące nazwy konkretnych produktów, a nawet ich modeli.

Lista fraz kluczowych musi być na bieżąco aktualizowana, ponieważ preferencje użytkowników sieci nieustannie się zmieniają.

Wartościowe treści

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe muszą być umiejętnie umieszczone na stronie. Treści powinny być tworzone w sposób interesujący i angażujący czytelnika, a frazy kluczowe wplecione w nie naturalnie. To ułatwia wyszukiwarkom dopasowanie witryny do odpowiednich zapytań i wyświetlanie jej potencjalnym klientom.

Jeśli zainteresował Cię ten temat i zastanawiasz się nad usługą skutecznego pozycjonowania Twojej strony firmowej, sprawdź ofertę: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here