Czym są przyjazne linki i dlaczego są tak ważne na przykład w sklepach internetowych

Prowadząc sklep internetowy chcemy sprzedawać jak największą ilość produktów i docierać do jak największej liczby klientów. Jednak aby tak się stało musimy mieć atrakcyjną ofertę i przyjazny sklep. Chodzi nie tylko o przyjazny interfejs, sprawne poruszanie się po sklepie internetowym od kategorii do kategorii, od produktu do produktu, ale także o to aby nasz sklep miał przyjazne adresy url. To ważne ponieważ wtedy klienci zapisując sobie link do strony z interesującym ich produktem szybciej go zapamiętają. Na czym polegają przyjazny adres url?

Przeczytaj nasz artykuł a dowiesz się:

  • dlaczego warto korzystać z przyjaznych linków url
  • czym są przyjazne linki w adresach url
  • jak wygląda optymalizacja adresów url?

Tworząc własny sklep internetowy często nie zdajemy sobie sprawy co tak naprawdę jest ważne. Wydaje nam się, że najważniejsza jest jak największa liczba produktów i to by szybko zdobyć klientów. Jednak aby tak się stało, sklep od strony technicznej i użytkowej musi być jak najlepiej zorganizowany i bardzo przyjazny dla klienta. Użytkownik musi się w nim sprawnie poruszać, szybko odnajdywać stosowne produkty. Dodatkowo jeśli nie chce zrobić zakupów od razu to żeby z łatwością odnajdywał linki do interesujących go produktów. Z pomocą mogą by przyjść tak zwane przyjazne linki url.

Przyjazne linki – czym jest przyjazny adres url i na czym to właściwie polega?

Kupując nieraz w sklepie internetowym pewnie zauważyliście że zapisując sobie link do konkretnego produktu jest on długi i zawiera szereg różnych cyfr, symboli i liter. Adres url składa się często z tylu parametrów, że jest nie do zapamiętania. Jeśli gdzieś go sobie nie zapiszemy to po jakimś czasie możemy już nie pamiętać tego adresu url i jak go znaleźć. Stworzenie przyjaznych adresów url pomaga właśnie w tym, aby klient zapamiętywał link do produktu w naszym sklepie. Przykładowo sprzedajemy pluszowe misie dla dzieci, a klient chce kupić różowego misia z serduszkiem, niebieską czapeczką. W normalnym przypadku link zawierał by szereg liter, cyfr i innych znaków, które są dla zwyczajnego użytkownika Internetu nie do zapamiętania, np. mojsklep.com/?produkt-id=75875,color=823724. Przyjazny link pozwoli na takie sformatowanie linku, aby był to na przykład link https://mojsklep.com/produkty/misie/rozowy-mis-z-serduszkiem-i-czapeczka. Dzięki temu potencjalny klient, nawet jeśli nie zapisze sobie takiego linku będzie pamiętał jak go znaleźć, bo będzie ten adres url po prostu pamiętał.

Przyjazne adresy url – jak je tworzyć?

W systemach zarządzania treścią jak np. Prestashop, tworzenie przyjaznych linków jest bardzo proste dzięki specjalnym modułom i dodatkom. Za ich pomocą właściciele sklepów internetowych mogą stworzyć przyjazne adresy url na własne potrzeby bez pomocy programistów działu IT. Dzięki temu powstają przyjazne linki url, które rzucają się w oczy ich klientom. Co warto jeszcze wiedzieć o tym module? Moduł do Prestashop od x13.pl pozwala na łatwe i szybkie usunięcie linków prowadzących do wszystkich stron związanych z konkretnym produktem. Moduł pozwala na automatyczne usuwanie niechcianych elementów w adresie url, nie wymaga specjalistycznej wiedzy od użytkownika czy administratora sklepu, który chce to wykonać. Wystarczy posiadając sklep na platformie Prestashop wykupić ten moduł i cieszyć się przyjaznymi linkami dedykowany właścicielom sklepów internetowych, którzy chcą aby ich miejsca w sieci były jak najbardziej przyjazne klientom.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here